Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Att gå före eller vila i Gud

Av John Petersèn - 24 mars 2008 09:52

Guds frid, bloggläsare och vänner i Kristus Jesus

Jag tänker på när jag precis hade sagt ja till Jesus, och min fru hade fått lovsångstexter genom Helig Ande, och jag hade tonsatt dem med samma hjälp. Det var en midsommarafton, och jag spelade en del av sångerna och både jag och frun fick ett härligt gensvar från de som lyssnade, så jag tänkte i min iver, att jag borde ta och spela in låtarna på en CD-skiva och bli rik och berömd.

Men Gud hade en annan plan, för den dagen då inspelningen skulle ske, så var inspelningsteknikern sjuk och då förstod jag att det inte var det jag skulle göra. Istället fick jag förtroendet att spela under bönemötena i församlingen och lära mig de kristna sånger som redan fanns.

Jag kom och tänka på Petrus som *försäkrade att han minsann inte skulle svika Jesus, även om alla andra gjorde det, då - när Människosonen skulle korsfästas.
Och när Petrus hade förnekat att han kände Jesus tre gånger innan tuppen gal, förkrossad när han hade sett in i sin Mästares ögon, bedrövad och förtivlad.
Jag tror att självkänslan och frimodigheten hos Petrus försvann, men pris ske Gud, så blev Petrus rättfärdiggjord och fick både frimodigheten och självkänslan
tillbaka efter mötet med Jesus vid Tiberias sjö, då Jesus frågade honom **tre gånger om Petrus älskade Jesus mest av alla de som var församlade där. Och efter den sista frågan så säger Petrus lite uppgivet: "Herre, du vet ju allt!! och Jesus svarar: "För mina får i bet".

/Immanuel

*Står att läsa i Matteus evangelium kapitel 26 och från vers 31
"*Denna händelse finns i Johannes evangelium kapitel 21 och från vers 15
Du kan läsa dessa bibelord i Folkbibeln Online

 
 
Ingen bild

Kerstin

24 mars 2008 11:32

Hej min vän.Ja så är det.Herren hejdar oss när Han ser att vi är "stadda på olycksväg".Ibland måste vi böjas så djupt så det gör ont,men,prisat vare Herren,det leder till seger.Vi vill STORA saker för att vinna beröm och makt för egen del men får Herren leda oss i det lilla vinner vi dom största segrar.Gud välsigne dej och TACK./Din syster i Herren.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John Petersèn - 6 april 2008 17:10

Frid kära vänner! Jag tror ni alla har läst eller hört sagan om kungens nya kläder, hur två mycket skickliga skojare, lurar hela hovet och kungen, vilka fina kläder de syr och de som är dumma kan inte se kläderna. Och ingen allra minst kungen vill j...

Av John Petersèn - 27 mars 2008 22:21

Gud jag kommer inför Dig för att genom Jesus Kristus, Din Son, säga från mitt allra innersta: "Jag är ingenting i mig själv, men genom det offrar Du gav till denna världen, så har jag möjligheten att vara den mest älskade, benådade och förlåtna mä...

Av John Petersèn - 27 mars 2008 08:41

Hur gör vi för att förstå och att nå fram med det vi vill säga till varandra, är något vi måste öva på, tror jag. En sak som gör att krånglar till det när vi försöker förmedla något är, att vi har olika erfarenheter av både gott och ont. Jag menar...

Av John Petersèn - 4 mars 2008 20:35

Kol.2:6-17"Ni litade på att Kristus skulle frälsa er. Ha samma grundmurade förtroende för honom vad det än gäller i ert liv. Då får det stadga och tron kommer att växa. Låt era liv flöda över av glädje och tacksamhet för allt han gjort. Låt inte a...

Av John Petersèn - 2 mars 2008 14:56

För några år sedan, kunde man köpa armband och nyckelband med olika förkortningar av ett kristet budskap. Ett av dessa förkortningar var: "WWJD". Vilket är förkortningen på What Would Jesus Do. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm, som i massme...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards