Alla inlägg under april 2008

Av John Petersèn - 6 april 2008 17:10

Frid kära vänner!

Jag tror ni alla har läst eller hört sagan om kungens nya kläder, hur två mycket skickliga skojare, lurar hela hovet och kungen, vilka fina kläder de syr och de som är dumma kan inte se kläderna. Och ingen allra minst kungen vill ju inte verka dum så alla håller med om att de osynliga kläderna är jättefina. Det är bara en liten pojke som törs säga det som alla egentligen ser och vet, att det finns inga kläder utan kungen går parad alldeles naken.


Jag tror att det är lite så med tremderma och modet som ni unga människor utsätts för, där indentiteten hittas i det ytliga, det som syns. Och det är tragiskt att ni smarta unga människor som lärt er ifrågasätta det mesta, ja, till och med uppmuntrats i undervisningen att hålla en ifrågasättande attityd till det allt, går om kring med utslitna kläder, som hänger slappt över nederdelen av rumpan och där hårkreationerna skiftar över hela regnbågens alla färger, med frisyrer som påminner om hönsfåglrar eller fågelskrämmor.

I psalmen 139 i Gamla Testamentet i Bibleln står det från vers 13 till vers 16: "Du har skapat mina njurar, du sammanvävde mig i moderlivet. Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl. Benen i min kropp var inte osynliga för dig, när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jordens djup. Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Alla mina dagar blev skrivna i din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit."


Det är smarta skojare som titulerar sig som designers och PR-människor, som får artister, som ni unga gillar att spöka ut sig, för de är ju föredömmen för er.
Försök att hitta det som är äkta, det är nog inte så lätt när allting handlar om hur man ser ut och nu känns det allt mer nödvändigt att känna sig sedd, behövd, accepterad och älskad.

Och jag har inte alla svar, men jag vet att Jesus som är Guds Son, älskar var och en i alla fall Kom just att tänka på en låt som heter

Du vet väl om att du är värdefull

Du vet om att du är värdefull,
att du är viktig här och nu
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du

Det finns allt för många som vill tala om
att du bör vara si och så
Gud Fader själv Han accepterar dig ändå
Och det kan du lita på

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej



Ha ett bra liv, du är värdefull

Immanuel

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards